اشتون براي گفت وگو درباره برگزاري دور بعدي مذاکرات ايران و۱+۵ با جليلي تماس مي گيرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 617
بازدید کل : 85957
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
پس از پايان نشست باقري و اشميد اعلام شد
اشتون براي گفت وگو درباره برگزاري دور بعدي مذاکرات ايران و۱+۵ با جليلي تماس مي گيرد
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/05/05 شماره انتشار 18177
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com

مذاکرات معاونان سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در استانبول با توافق طرفين براي تماس تلفني جليلي و اشتون براي برگزاري دور جديدي از مذاکرات پايان يافت.براساس گزارش رسانه ها جزئيات بيشتري از اين نشست که در مکاني سري برگزار شده منتشر نشده است.

همزمان ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي مدعي شد که زمان براي خاتمه مذاکرات با ايران نزديک است. وي افزود: «ما اين مذاکرات را با نگراني دنبال مي کنيم و اميدواريم شاهد نتايج اساسي باشيم.» مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

اشتون براي گفت‌‌وگو درباره برگزاري مذاکرات بعدي ايران و 1+5 با جليلي تماس مي‌گيرد

ديدار علي باقري و هلگا اشميد با توافق درباره برقراري تماس ميان کاترين اشتون و سعيد جليلي پايان يافت. به گزارش ايسنا به اين شکل تمامي توافق‌‌هاي ايران و 1+5 در مسکو مبني بر برگزاري گفت‌‌وگوهاي کارشناسي و سپس ديدار معاونان و در صورت مثبت بودن گفت‌وگوها توافق براي تماس تلفني جليلي و اشتون به دست آمده است. علي باقري، معاون مذاکره‌کننده ارشد ايران با 1+5 و هلگا اشميد، معاون رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز سه‌شنبه در استانبول در راستاي توافق صورت گرفته در مذاکرات مسکو و در ادامه گفت‌وگوهاي کارشناسي ميان ايران و 1+5 با يکديگر ديدار و گفت‌وگو کردند. در اين ديدار که روز سه‌شنبه انجام شد، دو طرف در ادامه مباحث فني، حقوقي و سياسي مطرح شده در نشست کارشناسي گفت‌وگو کردند و در نهايت توافق شد تا کاترين اشتون، هماهنگ‌کننده 1+5 در مذاکرات با ايران با سعيد جليلي، مذاکره‌کننده ارشد ايران با 1+5 تماس تلفني داشته باشد. به گزارش تابناک از اين مذاکرات که در مکاني سري در استانبول برگزار شد جزئيات بيشتري منتشر نشده است.مايکل مان، سخنگوي کاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در اظهاراتي پس از ديدار باقري و اشميد،‌ اعلام کرد: همان‌طور که در مسکو توافق شده بود، مرحله بعد (برقراري) تماس ميان اشتون (رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا) و دکتر جليلي (دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران) خواهد بود. با اين حال زمان برقراري اين تماس تلفني هنوز مشخص نشده است. نتيجه تماس تلفني اشتون با جليلي مشخص مي‌کند که مذاکرات بعدي ميان ايران و 1+5 در آينده نزديک برگزار خواهد شد يا خير. کاترين اشتون در کنفرانس خبري در مسکو اظهار کرد که "بعد از ديدار معاونان ـ اشميد و باقري ـ من مستقيم با آقاي جليلي صحبت مي‌‌کنم براي اين که درباره ديدار سياسي بعدي تصميم بگيريم و اين که مي‌توانيم ديدار ديگري داشته باشيم يا نه."

 

آسوشيتدپرس: احتمالاً مذاکرات تا ماه سپتامبر از سرگرفته شود

به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از آسوشيتدپرس طرفها بر ديپلماسي توافق دارند اما روند مذاکرات نسبت به دور نخست آن بسيار کند شده است همچنين بر اساس اين گزارش مقامات اتحاديه اروپا بر اين باورند که به نظر نمي رسد مذاکرات تا ماه سپتامبر از سر گرفته شود.از سوي ديگر به گزارش ايرنا 'علي باقري' معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران ، براي ديدار با ' احمد داوداوغلو ' وزير امور خارجه ترکيه روز گذشته و پس از مذاکره با هلگا اشميد وارد آنکارا شد. در همين حال ايسنا گزارش داد: باقري عصر چهارشنبه پس از پايان سفر به ترکيه به تهران بازگشت.

 

وزير خارجه رژيم صهيونيستي پايان مذاکرات درباره برنامه هسته اي ايران را خواستار شد

در همين حال ليبرمن وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي همزمان با برگزاري مذاکرات هلگا‌ اشميد و علي باقري گفت که زمان براي خاتمه مذاکرات با ايران نزديک است.

به گزارش ايسنا، روزنامه "اورشليم پست" گزارش داد: آويگدورليبرمن، وزير امور خارجه اسراييل (رژيم صهيونيستي) روز سه‌شنبه گفت که مذاکرات ميان ايران و 1+5 نمي‌تواند براي هميشه به درازا بکشد و «زماني مي‌رسد که مذاکرات بايد خاتمه يابد و اقدام آغاز شود.»سخنان ليبرمن درباره ايران در کنفرانس خبري در بروکسل در طول نشست شوراي مجمع اتحاديه اروپا و رژيم صهيونيستي درست زماني مطرح شد که مقامات ايران و اتحاديه اروپا قرار بود در استانبول با يکديگر ديدار کنند.

ليبرمن گفت: فکر مي‌کنم پس از سه دور مذاکرات در استانبول، بغداد و مسکو، اکنون زمان رسيدن به نتيجه است. وي افزود: ما صبوريم، منتظريم و اين گفت و گوها را با نگراني دنبال مي‌کنيم اما اميدواريم شاهد نتايجي اساسي باشيم. در همين حال به گزارش تابناک شائول موفاز، رهبر حزب کاديما در سرزمين‌هاي اشغالي، با متهم کردن بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين کشور، در تلاش براي نابودي حزب کاديما گفت که هدف او يارکشي بيشتر از ميان نمايندگان مجلس رژيم صهيونيستي براي آماده‌سازي زمينه جهت حمله نظامي به ايران است.

 

وزيرخارجه فرانسه:پاريس رويکرد فشار و مذاکره را دنبال مي‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در همين حال "لوران فابيوس" وزير امور خارجه فرانسه در اظهاراتي اعلام کرد: «مذاکره با ايران درباره برنامه هسته‌اي بحث‌برانگيز اين کشور پيشرفتي ندارد.»وي افزود: «به طور عيني و بيطرفانه، مذاکره ميان قدرت‌هاي بزرگ و ايران پيشرفتي ندارد. فرانسه مسير دوگانه تحريم‌ها و مذاکره را دنبال مي‌کند.»وزير امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «در خصوص مذاکره ما پيشنهادات بسياري را ارائه داده‌ايم. مهمترين بخش مذاکره به غني‌سازي مربوط مي‌شود. ما با ايران به عنوان کشوري بزرگ که مردمي بزرگ دارد براي بهره مندي از انرژي هسته‌اي غيرنظامي و نه انرژي هسته‌اي نظامي کاملا موافق هستيم.»

 

گزارش خبرگزاري فرانسه از افزايش سانتريفيوژهاي ايران

در همين حال به گزارش فارس خبرگزاري فرانسه در گزارشي به افزايش تعداد سانتريفيوژها در ايران علي رغم تحريم ها اشاره کرد.بنابراين گزارش، در ديدار مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران با رهبر انقلاب، تعداد سانتريفيوژهاي فعال در ايران 11هزار دستگاه اعلام شد.رهبر انقلاب در بخشي از بيانات خود در اين ديدار تأکيد کرده بودند: غربي ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند که حتي هنگامي که مسئولان ما به سه سانتريفيوژ قانع شده بودند ، آنها مخالفت کردند؛ اما امروز 11 هزار سانتريفيوژ در کشور فعال است.اين در حالي است که در گزارش 25 ماه مه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تعداد سانتريفيوژهاي فعال در ايران 10 هزار دستگاه عنوان شده بود.اين امر نشان مي‌دهد که در همين فاصله ايران صدها دستگاه سانتريفيوژ را به سايت‌هاي هسته‌اي خود افزوده است و اين در حالي است که دوران مزبور، دوران تحريم‌هايي است که رسانه‌هاي غربي تمايل دارند آنها را فلج‌کننده نام نهند.

 

درخواست رقيب جمهوري خواه اوباما براي توقف غني سازي در ايران

ميت رامني، نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا ، از ايران خواست به عنوان پيش شرط هرگونه توافق با آمريکا، عمليات غني سازي اورانيوم را متوقف کند.

به گزارش ديپلماسي ايراني خبرگزاري بلومبرگ به نقل از وي که منتقد سياست باراک اوباما ، رئيس جمهور کنوني آمريکا در قبال ايران است گزارش داد، توقف غني سازي تنها مبناي هر گونه توافق است و به دلايل زيادي اجراي آن اهميت دارد. وي در ادامه مدعي شد در صورتي که ايران غني سازي را متوقف کند، نشان مي دهد که تلاش براي توليد سلاح هسته اي را متوقف کرده است. گفتني است رامني روز شنبه وارد سرزمين هاي اشغالي مي شود و موضوع ايران نيز در دستور کار ملاقات هاي وي با مقامات تل آويو قرار دارد.

يک مقام آگاه قرارگاه سايبري نيروهاي مسلح:ايران پاسخ دندان شکني به حملات سايبري آمريکايي ها مي دهد

يک مقام قرارگاه سايبري ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: اگر حملات سايبري عبث آمريکايي ها عليه کشورمان پايان نپذيرد، آنها پاسخ دندان شکني دريافت خواهند کرد.به گزارش ايرنا ، اين مقام آگاه ؛ اين مطلب را در واکنش به بعضي اخبار منتشر شده از مبداء آمريکا مبني بر احتمال حملات سايبري عليه تاسيسات هسته‌اي ايران، بيان کرد.اين مقام آگاه اظهار داشت: مسئولان آمريکايي بايد جلوي اينگونه اظهار نظرهاي خصمانه و غير کارشناسي را بگيرند زيرا در غير اين صورت عواقب آن دامن آنها را خواهد گرفت. وي همچنين افزود: آمريکايي ها بايد دکترين تهديد در برابر تهديد را جدي بگيرند و بدانند جمهوري اسلامي ايران نيز داراي توانمندي‌هاي بالايي است و به آشوب طلبي پاسخ مناسب خواهد داد. پيش از اين راديو آلمان گزارش داده بود بنا بر ادعاي يک شرکت امنيت شبکه در فنلاند ويروس جديدي به دو واحد هسته‌اي در ايران وارد شده است. اين بدافزار پس از متوقف‌کردن فعاليت برخي از دستگاه‌ها، موسيقي يک گروه موسيقي استراليايي را از رايانه‌ها پخش کرده است. ميکو هيپونن، مسئول واحد پژوهش و توليد، شرکت فنلاندي "اف-سکيور" (F-Secure)، توليدکننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس، مي‌گويد اخيرا يک کرم رايانه‌اي که عملکردي شبيه به بدافزار "استاکس‌نت" دارد، وارد شبکه واحدهاي غني‌سازي اورانيوم نطنز و فردو در ايران شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب